Monday, July 13, 2009

Happy Anniversary....

Happy Anniversary and Happy Friendship Day.. this speech dedicated to WANI, ZUE, SAFIAH, UMMI, WAN, YANI, ZA...


Tak sangka masuk tahun ini kita dah menyambut ulang tahun friendship kita yang ke-4.. rasa terharu dan macam-macam sebab kita berjaya pertahankan dan jaga persahabatan kita sampai ke tahap ini.. banyak dugaan dan ranjau telah kita harungi bersama demi untuk mengukuhkan ikatan kita sebagai sahabat.. terima kasih sahabat-sahabatku sekalian.. tanpa kalian, tak mungkin aku bisa berdiri segagah dan seberani ini.. Alhamdulillah, Allah merestui hubungan kita dan memelihara hubungan kita dengan sebaiknya.. aku bangga kerana dapat menjadi sebahagian dari dirimu sahabat-sahabatku…


Masih ku ingat lagi, detik2 awal perkenalan kita dulu.. masing-masing masih lagi malu-malu kucing.. yelah, kita semua masih lagi kanak-kanak ketika itu.. belum mengenal erti dunia yang sebenarnya.. kita semua melangkah ke tempat yang sama dengan satu tujuan yang sama.. ya, UiTM Dungun menjadi sejarah titik bermulanya persahabatan kita.. argh.. rindunya aku pada saat-saat dulu.. saat ketawa dan menangis bersama.. alhamdulillah, kita masih lagi berhubungan di antara satu sama lain walaupun aku tahu kalian sudah punyai komitmen yang perlu ditanggung... masih ku ingat lagi, kita selalu bertenggek di atas di Teluk Gadong sambil menikmati hidangan goreng pisang dan keropok lekor panas.. itulah aktiviti kita hampir setiap petang..hehhehe..


Tak lupa juga pada Pulau Kapas, tempat percutian kita... andainya ada masa, ingin ku singgah lagi ke sana bersama kalian..hehhe.. bestnye bukan kepalang... setiap kegembiraan dan kesedihan yang kita kongsi bersama, tak mungkin ku lupa.. benarlah kata orang.... untuk membina tali persahabatan cukup mudah walaupun dengan hanya sekali senyuman.. tapi, percayalah.. untuk menjaganya amat susah.. tanpa toleransi dan sifat memahami yang tinggi, tak mungkin kita akan sampai ke tahap ini.. doaku agar persahabatan kita sentiasa di jaga dan direstui olehNYA..




inilah buktinya.. segala penat lelah kita selama ini akhirnya tercapai juga.. alhamdulillah...

No comments: