Friday, August 14, 2009

novel..

malam sudah pun semakin larut.. wani sedang berusaha untuk menyiapkan novel (walaupun tidaklah tebal sampai beratus-ratus muka surat) dan menambah apa yang patut pada kandungan novel ini supaya nampak lebih menarik..hehe.. opss.. sebelum terlupa.. kenapa wani buat novel? ini adalah salah satu kerja berkumpulan yang harus disiapkan untk subjek CTU543..

Tak terlintas langsung di fkiran yang kami harus menyiapkan novel untuk melengkapi keperluan subjek ini. agak terkejut pada mulanya kerana tidak menyangka ini yang harus dilakukan.. namun, kami mencuba sedaya upaya untuk menjdikan novel ini menarik dan mencapai maksudnya.. hahahaha.. (*_*)

dalam proses nak menghasilkan novel ini, baru la dapat tahu yang sebenarnya agak susah juga untuk menulis.. bukan sebarang kata-kata yang boleh kita gunakan.. seperti kata PM Azam, biarlah novel yang kita hasilkan dapat mendidik pembaca ke arah kebaikan.. satu benda yang dapat wani pelajari dari menulis novel.. bila time ada idea, ia akan mencurah-curah tanpa dpt ditahan-tahan.. tapi, bila sudah kekeringan, sekuat mana pun kita memerahnya.. idea takkan datang juga..lucu bukan?? hahahha. kalau tak percaya, cuba lah.. mane tahu hasil yang kita dapat adalah sama...hehhehe..

sebenarnya menulis ini pun agak mencabar kesabaran juga ya.. hahah..tapi tak apa... kita cuba perlahan-lahan.. insyaALLAH berjaya.... i'll try my best nak siapkan novel ini.. tak sbar rasanya nak baca karya teman-teman yang lain. agaknya mereka punya lagi dramatik kot..hhehehe..

No comments: