Wednesday, August 19, 2009

susah hati..

Hurm.. sebenarnya susah jugak ye utk menjadi seorang yang kreatif.. maklum saja diri ini bukannya kreatif sangat. kalu nak dikira, memang tak ada pun bakat untuk jadi sorang yang kreatif..hahha.. tambah merumitkan keadaan bila kita harus buat ssuatu yang mmerlukan kreativiti yang tinggi.. macam nak design sesuatu benda.. sudah lumrah manusia, ingin melihat sesuatu yang cantik.. tak terkecuali diri saya sendiri..biar benda tu simple but nice...

adus.. dah banyak kali perah otak.. korek sana..korek sini.. tapi idea tak datang2 jgak. macam mana nak siap keje kalau benda simple pun tak leh nak design? saya suka tengok benda cantik.. tapi nak create benda jadi cantik.. tak berapa pandai.. bukan tangan seni kata orang..takde bakat..hahah.. tapi, tanggung jawab tetap jadi keutamaan biarpun rasanya tak dapat nak buat semua benda tu dgn sempurna.. kadang2 malu juga pada diri sendiri, pd teman2... sampai bila nak harapkan idea orang lain.. rasa nk sumbangkan idea. tp tak dapt.. rasa rendah diri pun ada. kalaulah saya ini seorang yang kreatif..akan saya curahkan segala luahan rasa dan pndangan sya dalm bentuk yang kreatif.. akan saya luahkan rasa kasih dan sayang pada orang2 tersebut dengan cara yang kreatif.. biar mereka tahu yang saya ini menghargai mereka.. tapi semua itu angan-angan yang entah jadi nyata atau tidak..huhuhu..

dah banyak kali mencuba..kadang2 mengundang rasa putus asa..saya akui itu kelemahan diri sendiri. tapi, tak boleh jugak nak persoalkan kenapa itu, kenapa ini.. sebab ini mungkin telah ditakdirkan.. terima saja hakikat yang diri ini tak kreatif dengan redha.. senang cerita..


2 comments:

zuezul said...

wanie..tu sbb wanie tak korek idung tu..try korek tgk..mane tau idea menimbun2..hahaha

Pearl Akasia said...

banyk la hang..
pandai je.. hang dah try buat ke? haha. ish3x.. ape daa.. hahha